torsdag 20. mai 2010

Brud #2

Kompetansemål:

- Planlegge, gjennomføre og vurdere egne grunnleggende arbeid med ulike materialer.

- Lage å bruke arbeidsteknikker, skisser og annen visuell informasjon.

- Presentere og dokumentere produksjonsprossess og produkt, visuelt og verbalt og ved hjelp av digitale verktøy.



Denne uken ville jeg lage en brudebukett til vurdering, så jeg brukte stifteteknikk denne gangen.

Jeg hadde ikke noen bestemt inspirasjonskilde, jeg bare så på blomstene vi hadde inne, og tenkte ut løsninger. Jeg ville ikke bare lage en kule, jeg ville ha et heng med blomster som va "dratt ned" i henget. Jeg likte best blomstene vi hadde i fargene i hvitt og grønt, så derfor var det disse jeg brukte. Jeg ville ikke heller lage en for "safe" bukett med bare vanlige blomster som roser og nelliker, så jeg bestemte meg for å bruke kala og liljer også.


Her er skissen:
Jeg brukte også krysanthemum "grønne kuler" i buketten.

Navn - Pris pr. - Antall - Sum

Lilje - 45kr - 1 - 45kr
Rose - 26kr - 3 - 78kr
Nellik marco/bodega - 24kr - 13 -312kr
Kala - 40kr - 2 - 80kr
Krysanthemum - 45kr - 1 - 45kr
Coral fern - 8kr - 5 -40kr
Galax - 3kr - 5 -15kr
Ståltråd - 30kr

SUM - 645kr

Først laget jeg en konstruksjon med tynn ståltråd som jeg surret rundt coral fern blader. Så jobbet jeg meg nedover og laget et heng. Jeg laget en linje med tykk aluminiumstråd nedover i henget, og en rund form med håndtak. Så begynte jeg å sette i blomstene.
Når jeg hadde bundet buketten, tok jeg litt sølv englehår og la litt rundt og inni buketten.




Jeg synes denne buketten kanskje passer godt til en enkel hvit kjole, som ikke er så stor.



1 kommentar: