torsdag 29. april 2010

Praksis - tema trender

Oppgave:
Vi fikk i oppgave om å følge med på trender som er inn i vår. Vi skal følge med i butikken som vi er i praksis i om hva som er inn.
Vi skal også finne et bilde i en bok som vi skal analysere.

Egne mål:
- Lære å bruke digitale verktøy.
- Bli bedre i å analysere arbeider. 


På Aarrestad Blomster:

Jeg la merke til at det var mye lilla og rosa i butikken av snittblomster. Wanda-orkidèer ble veldig mye brukt. Grønne blomster ble også brukt en del. I potteplanter var det mye i lilla, rosa og hvit. Campanula i de fargene hadde vi mye av, og vi solgte mye av det. Jeg kom på etterpå, at jeg ikke har tatt bilder av alt vi hadde ute foran butikken. Men vi hadde som sagt mye lilla, rosa og hvit, campanula, lavendel, oliven og margeritter. Det er mye lyse og vår/sommerslige farger i butikken. I potter var det mye hvitt og sølv.

Form: Runde former.
Linjer: Følger kransen rundt i buede linjer.
Overflate: Dominans av matte overflater, men stålgress har en glatt overflate, som gir arbeidet litt kontraster
Farge: Hvit og lilla.

Det går mye i lilla i butikken vår og veldig mye bruk av wanda.













Som dere ser på bildene, har vi mye lilla, wanda og rosa. Vi bruker også mye cymbidium. Som dere også kan se på bildene, har de fleste produktene dominans i runde former.


Bilde fra bok:

Bilde fra boken "Bouquets" av Per Benjamin.

Form: Selve buketten har en tydelig rund ytre form. Det er også mange runde former inne i buketten, med solsikkene, anethumen og de gule rundingene.

Linjer:Med hjelp av pynte-erter blir linjene trukket ned og lager buketten litt større og frodigere.
Overflate:Overflaten er i hovedsak matt. Men pynte-ertene har en glattere overflate som gir en spennende kontrast.
Farge: Fargedominansen er gul.




Egenvurdering


Med denne oppgaven har jeg lært litt om analyse. Jeg kunne det egentlig fra før, men det var veldig greit å repetere det. Jeg har også lært meg til å følge med på trendene i butikkene.

1 kommentar:

  1. Så mange flotte produkter du har bilder av. Kjekt å få se. Bra analyse, Sølvi ;)

    SvarSlett